Program jest adresowany do pracowników jednostek wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej zatrudnionych przez jednostki organizacyjne gmin, powiatów, województw oraz do pracowników zatrudnionych przez podmioty niepubliczne, które zgodnie z art. 190 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej realizują ww. zadania na zlecenie jednostek samorządu terytorialnego, tj. do:
- asystentów rodziny,
- koordynatorów rodzinnej pieczy zastępczej,
- pracowników placówek opiekuńczo-wychowawczych,
- osób zatrudnionych do pomocy w rodzinach zastępczych zawodowych,
- osób zatrudnionych do pomocy w rodzinnych domach dziecka,
- pracowników regionalnych placówek opiekuńczo-terapeutycznych,
- pracowników interwencyjnych ośrodków preadopcyjnych,
- pracowników placówek wsparcia dziennego,
- pracowników ośrodków adopcyjnych.
Pracownikiem jednostek wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej zgodnie z Programem jest osoba zatrudniona na umowę o pracę, która bezpośrednio realizuje działania określone w ustawie z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej lub która wykonuje działania o charakterze obsługowym, administracyjnym, służące zapewnieniu odpowiednich warunków do realizacji działań określonych w tej ustawie przez wskazane wyżej placówki i ośrodki