Parafia pw. Ofiarowania Najświętszej Maryi Panny w Różanymstoku, przy współpracy Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Białostockiej i Miejsko - Gminnego Ośrodka Kultury w Dąbrowie Białostockiej ogłasza : Pierwszą Edycję Konkursu „NA NAJPIĘKNIEJSZĄ PALMĘ WIELKANOCNĄ 2025”.
Cele konkursu:
- Kultywowanie i propagowanie tradycji wśród mieszkańców parafii i gminy.
- Prezentacje umiejętności artystycznych wykonawców.
- Umożliwienie twórczej konfrontacji i wymiany pomysłów w pracy artystycznej.
- Aktywizowanie społeczne poszczególnych grup, wspólnot i osób indywidualnych.
Warunki konkursu:
1.Prace mogą być wykonane indywidualnie lub zbiorowo - bez ograniczeń wiekowych.
2. Bez względu na ilość osób uczestniczących w wykonaniu palmy, przysługuje tylko jedna nagroda. Do prezentacji palmy należy wytypować 1 przedstawiciela grupy.
3. Do konkursu mogą być zgłaszane tylko palmy wykonane z naturalnych surowców takich jak gałązki wierzby, brzozy, bibuła, suszone kwiaty, zioła, bukszpan itp.
4. Forma i technika wykonania prac dowolna.
5. Minimalna wysokość palmy – 120 cm.
6. Warunkiem konkursu jest też prezentacja palmy przez jej właściciela/ właścicieli w pozycji pionowej, w procesji wokół Bazyliki w Niedzielę Palmową 13 kwietnia br. o godz. 11:50 i udział w Mszy Św. o godz. 12:00.
7. Każda praca musi posiadać dołączoną etykietę, z podaniem następujących danych: nazwa (szkoły - klasy, instytucji, itp.), imię i nazwisko wykonawcy lub przedstawiciela – reprezentanta grupy, rodziny, ilość i wiek osób biorących udział w wykonaniu palmy, dane kontaktowe /telefon/. Oraz podpisany przez każdego uczestnika załącznik RODO (załącznik nr 1 lub nr 2 do Regulaminu konkursu)
8. Prace należy dostarczyć do Kościoła w Różanymstoku do dnia 31.03.2025 r.
Ocena i nagrody:
Jury, powołane przez organizatorów przy ocenie będzie brało pod uwagę:
- zgodność wykonania z regulaminem konkursu,
- ogólny wyraz artystyczny i pomysłowość,
- technikę wykonania,
- dobór materiałów,
Oficjalne ogłoszenie wyników będzie miało miejsce w Niedzielę Palmową
13.04.2024 r., po Mszy św. o godz. 12:00.
- Organizatorzy przewidują dla zwycięzców i uczestników konkursu
pamiątkowe dyplomy i upominki.
- Wyniki, oraz zdjęcia zostaną udostępnione na stronie parafialnej, oraz innych dostępnych mediach. Uczestnictwo w konkursie jest jednocześnie zgodą na upublicznienie tych informacji i zdjęć.
Ustalenia końcowe:
- Prace zostają wykonane i dostarczone na koszt własny.
- Palmy, które nie zostaną odebrane z kościoła do dnia 30 kwietnia 2025 r., zostaną zagospodarowane przez organizatorów.
- W sprawach nie ujętych w Regulaminie a mających istotny wpływ na organizację i przebieg konkursu, decydują organizatorzy.