Wpłaty z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi są płatne w 4 ratach kwartalnych, które należy dokonać w następujących terminach:
-
I rata w terminie do 15 marca danego roku
-
II rata w terminie do 15 czerwca danego roku
-
III rata w terminie do 15 września danego roku
-
IV rata w terminie do 15 grudnia danego roku
Wpłaty dokonywane przelewem prosimy dokonywać na rachunek bankowy BS Sokółka O/Dąbrowa Białostocka o numerze:
05 8093 0000 0039 2134 2000 0440
Wpłaty można uiszczać
gotówką bądź kartą
w kasie Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Białostockiej w godzinach 8.00-14.30.
Informacja o stawkach za śmieci 2023r.
Na podstawie uchwały Nr XLV/293/23 Rady Miejskiej w Dąbrowie Białostockiej z dnia 27.01.2023 r. w sprawie zmiany uchwały w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości tej opłaty stawki w zmienionej wysokości obowiązują od dnia 01.04.2023 roku i wynoszą:
- 29,00 zł od jednego mieszkańca miesięcznie dla nieruchomości zamieszkałych do 5-ciu osób włącznie za odpady zbierane w sposób selektywny. W przypadku gdy właściciel nieruchomości dodatkowo zadeklaruje posiadanie kompostownika przydomowego i chęć kompostowania w nim bioodpadów może obniżyć należną opłatę o 2,00 zł miesięcznie od jednego mieszkańca. Bioodpady w tym przypadku nie będą odbierane. Wówczas opłata od jednego mieszkańca wynosić będzie 27 zł.
- 115,00 zł miesięcznie - stawka ryczałtowa dla nieruchomości zamieszkałych przez 6-ciu i więcej mieszkańców dla odpadów zbieranych w sposób selektywny. W przypadku gdy właściciel nieruchomości zadeklaruje posiadanie kompostownika przydomowego i chęć kompostowania w nim bioodpadów może obniżyć należną opłatę o 6,00 zł miesięcznie od gospodarstwa domowego. Bioodpady w tym przypadku nie będą odbierane. Wówczas opłata od jednego mieszkańca wynosić będzie 109 zł.
W tym miejscu wspomnieć należy, że segregacja odpadów jest naszym ustawowym obowiązkiem i ma na celu ograniczenie strumienia odpadów zmieszanych, które to odpady stanowią w głównej mierze o kosztach zagospodarowania odpadów w Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych. Pamiętajmy, że prawidłowa segregacja i rzetelne podejście mieszkańców do jej potrzeby będzie miało zdecydowany wpływ na ograniczenie ciągle rosnących kosztów zagospodarowania powstających w naszych gospodarstwach odpadów. Zmienione przepisy nie dają właścicielom nieruchomości możliwości złożenia a Urzędowi przyjęcia deklaracji na niesegregowane (zmieszane) odpady. W przypadku, gdy firma odbierająca odpady stwierdzi, że właściciel nieruchomości nie wypełnia obowiązku zbierania odpadów w sposób selektywny przyjmuje je jako odpady zmieszane i po sporządzeniu stosownej dokumentacji zawiadamia o tym fakcie Urząd Miejski. Urząd w drodze postępowania wydaję decyzję określającą wysokość zobowiązania z tytułu należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi stosując stawki jak niżej:
- 58,00 zł od jednego mieszkańca miesięcznie dla nieruchomości zamieszkałych do 5-ciu osób włącznie w przypadku nie wypełniania obowiązku zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny.
- 230,00 zł miesięcznie - stawka ryczałtowa dla nieruchomości zamieszkałych przez 6-ciu i więcej mieszkańców w przypadku nie wypełniania obowiązku zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny